kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 24 juli 2011

Av Jenny & Madde - 24 juli 2011 18:42

Har du knåpigt att hitta förvaringsskåp och hyllor till din sadelkammare? Sök i dina gamla skrymslen så kanske du hittar skåp från din förra köksinredning. Jag hittade min farmors gamla köksskåp samt en byrå som gjorde att jag fick rymlig och smart förvaring för mycket av mina hästars utrustning! ;)

Här är möblerna jag hittade. Inte så vackra,men det går ju att måla om! I byrån har jag skrittäcken,sadelpaddar och andra småsaker. Och som ni ser funkar mellanrummet mellan köksskåpen som ''hylla'' för schabraken!

I det vänstra köksskåpet finns ett torkställe man kan dra ut, där brukar jag sätta benskydd och benlindor på tork efter ritt ;)   
I det högra köksskåpet finns det 2 utdragbara hyllor där jag förvarar benskydden    
Har ni också tips på förvaringsutrymmen,får ni gärna dela med er! ;D 
   

Av Jenny & Madde - 24 juli 2011 13:34

Det här blir en lång text,hoppas ni orkar läsa! :D

Redan från morgonen bestämde jag mig för att testa rida ut i terräng med Sandy..
Om ni inte vet, så har inte en enda terrängtur med Sandy slutat väl.(Dock endast då hon är ensam!) Jag vet inte varför hon inte klarar av det och vad det är som skrämmer henne så mycket att va ensam ute i naturen..Kanske hon helt enkelt får separations ångest från Viltsu eller nått? 

Men före jag vågade rida ut med henne, red jag henne en stund på ridbanan, i hopp om att hennes energinivå skulle sjunka till botten och att hon skulle vara slö som en åsna sen när vi skulle bege oss ut på källmossvägen. Men det gick ju inte,hon var mer uthållig än vad jag trodde och jag var tvungen att ge mig ut trots att hon var pigg. 

När vi gav oss iväg,passerade vi inte ens vår egen grind,före hon kastade sig runt och galopperade ner till hagen tillbaka. Redan då visste jag att detta kom till att bli en väldigt häftig tålamodsprövning! Och mycket sant. Jag hade som mål att kunna skritta henne 500 m och passera en bro. Detta tog ungefär 40 minuter? Hon försökte snurra runt,backa och galoppera hem så gott som hela tiden och jag hade fullt upp med att försöka bemästra henne utan att bli aggressiv.. Men när vi hade klarat mitt mål för dagen,vände vi hemåt och jag var så himla lycklig så jag klappade och kramade om hennes hals hela vägen hem :D Jag tror, att bara vi upprepar detta nu ett par gånger och utökar längden på turen pö om pö, så skall det nog börja gå att rida ut utan problem senare! ;) 

Det är härligt när man kan uppnå sina mål, men då är det viktigt att man inte sätter för höga sådana. Sätt upp mål du vet du kan klara av, så skjuts ditt självförtroende i höjden, när ni gör framgångar tillsammans!
        
 


 

Av Jenny & Madde - 24 juli 2011 11:10

Ursäkta för mycket dålig uppdatering från min sida!

Har hunnit med många härliga terrängturer med hästarna, jag har också hunnit måla några hinder + hinderstöd men har ändå mycket kvar att måla före det är klart! :)


Men här ska ni ändå få se lite bilder från när jag var med mitt brorsbarn och hälsade på hästarna! :)


         

Lilla Rico var mest intresserad av den lilla varelsen jag hade med som matade honom med bröd! :)


 


Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards