kallblodochvarmblod

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jenny & Madde - 31 augusti 2011 20:44

Blev riktigt förvånad av att se HV POLO produkter till försäljning på Hööks hemsida!! Tydligen har Hööks köpt in deras produkter nyligen? Personligen tycker jag dem designar vråål snygga ridkläder och hissar dem i taket, dock är jag inte speciellt förtjust i deras schabrak..

Vad tycker ni HISS eller DISS? 
Här är några produkter jag fastnade för..(speciellt jackan som syns svagt i bakgrunden)
 
 
   

Av Jenny & Madde - 30 augusti 2011 21:29

På måndag startar Bellis i monté, spännande! :) Jag kommer absolut att vara där och hejja på henne :)


 

 

Av Jenny & Madde - 30 augusti 2011 21:14

Lovade bilder på mig och sähkäri MEN såklart tog batteriet slut i kameran så det blev bara någon bild från uppvärmningen.


 


   

Av Jenny & Madde - 30 augusti 2011 18:39

Många av er har säkert fått tidningen ÖP ned dimpad i er postlåda under den här senaste veckan. Om ni har läst artikeln grundligt upptäckte ni säkert de många fel som uppstod i texten,åtminstone ni som känner till våra hästar osv.. Men och andra sidan kan man inte beskylla journalisten fö de missförstånd som uppstod under intervjun, och dessutom hade ju inte människan ett uns av kunskap om hästar över huvudtaget.. Så inte hänga läpp här inte, vi fick i allafall synnas lite runt om i Österbotten :D

Har ni läst tidningen, vad tyckte ni och upptäckte ni felen i texten? :)

     
   

Av Jenny & Madde - 30 augusti 2011 12:18

Tränade lite med Toivo osm jag skrev i gårdagens inlägg, här är lite bilder på heffaklumppen! :)


           

Toivo var lite svår att trava med för hand, men det fpr gå som det går på Match showen :D


       

Av Jenny & Madde - 29 augusti 2011 22:15

Sööt å trött Toivo!


Vill ni se mera bilder fårn dagens ridpass/träning? :)


 


 

Av Jenny & Madde - 29 augusti 2011 21:18

Gårdagens motions pass för Sandy blev ett dressyrpass med mycket galopparbeten. Vi kommer att kämpa på med den en bra tid framöver ännu, men jag tyckte ändå att jag fick henne att ge efter rätt bra i munnen och hon sökte sig nedåt ett antal gånger, vilket var ett juvligt framsteg! :) 

Idag var jag som tidigare sagt till Jenny och fotograferade när hon red Sähkäri samt match show träningen med Toivo. Dock tog batterierna slut i kameran ganska snabbt, så vi fick bara några ynka bilder av Sähkäri.. (Jenny laddar upp bilder sen!)

Senare när jag kom hem NH-tränade jag Sandy och Viltsu en stund. Jag håller på som bäst och föröker lära Sandy ''hov'' på kommando,dock sitter det inte riktigt ännu men förhoppningsvis inom snar framtid! :D  Viltsu tränade jag endast grunderna i horsemanship med, eftersom vi inte hunnit komma så långt i träningen :)

FÖRRESTEN! VART HAR KOMMENTARERNA FÖRSVUNNIT? :D
 
 

Av Jenny & Madde - 29 augusti 2011 11:57

Förutom ett dressyrpass med Sähkäri ska vi träna inför match show med Toivo och rico, får se hur det går.. :D Rico som har varit med förr och blivit tränad kan det men varken jag eller Toivo kan :D

Tänkte att det skulle vara kul att prova delta, men knappast är det något för mig men man måste ju prova :)


 

 

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards