kallblodochvarmblod

Alla inlägg under november 2012

Av Jenny & Madde - 26 november 2012 09:55

Glömde uppdatera om fredagen. Jag och madde for ganska tidigt till stallet och började att fixa till nya hagar åt hästarna :) Efter det avslutade vi en 1½  terräng tur på vestermossen och i skogen :)



Får bli en gammal bild på toivo då jag glömde ti ta kort när vi var ute och red.

 


Lördag och söndag blev det bara mockning och pyssel med hästarna p.g.a så mycket jobb :)

 


Av Jenny & Madde - 21 november 2012 22:19

Morsning korsning, tänkte kika in snabbt och meddela mig själv som ''har icke tid'' för bloggen.. Jag har nämligen börjat jobba på Dermoshop för 1 vecka sedan, åker direkt efter skolan varje dag och anländer hem vid 11 tiden.. Jag ser alltså mina hästar en stund på morgonen och kvällen.. Vill ni höra/läsa nått om mina hästar, får nästan pappa blogga om det, inte vet jag hihi :D I allafall kan jag slänga in några inlägg på helgerna OM jag är ledig. Sååå..dåå säger vi så! Ha det gött!
 
Den här bilden är 5 år gammal av Sandy, tänk så fort tiden går :))

//Madelene.

Av Jenny & Madde - 21 november 2012 19:21

Längesen jag beställde något i hästväg nu :) Kanske beror på att jag börjar ha "allt" :D  Men i dag beställde jag ett nytt regntäcke till sähkäri, eftersom när jag tog in honom ur hagen i går hade han inte på sig något täcke, täcket låg längst borta i hagen sönder rivet i tusen bitar :(


Men detta täck i strl. 135 får det bli den här gången då.


 


 


Av Jenny & Madde - 18 november 2012 19:03

Jag och Toivo sladdade ridplanen!! :O Toivo var så lycklig när han fick göra ett lite annorlunda och tungt jobb! :)

Gick jätte bra och ridplanen blev som "ny" :)


   


 

Av Jenny & Madde - 15 november 2012 15:05

Igår kväll blev det en ridtur i mörkret längs vägen. Har inte hunnit montera upp någon lampa på ridbanan ännu, men snart :)


Blev tyvärr bara 2 mörka telefon bilder :)


   

Jag red Sähkäri och Madde på Toivo :)


 

<3

Av Jenny & Madde - 12 november 2012 10:00

Bara för att det är en fin film :)


http://www.youtube.com/watch?v=HKUl68B9amQ



 


 

Av Jenny & Madde - 8 november 2012 17:42

Slutade skolan tidigare i dag så jag åkte direkt till stallet för att hinna rida/longera Toivo medan solen sken så fint.

Fin fina Toivo stod och väntade på mig i hagen <3

     


När jag stod och ryktade Toivo märkte jag hur mycket han verkligen har växt:) När jag köpte honom var han ynka 146cm i manken och nu är han åtminstone 155-156cm, härligt med en stor å "råbust" finnhäst med kulmage :D som samtidigt är smidig att hoppa och rida dressyr med :)


Tyvärr blev det bara en bild från longeringen :)

 

Efter lite longering red jag barbacka en stund.


 

Av Jenny & Madde - 8 november 2012 16:24

But I did..And now he looks like Lady Gaga...

Före:
   
 
Efter:
 
tjaaa...borde kanske ha lyssnat på Jenny.. hihihi

Nu ska ja kila iväg till stallet och skovla lite   
Ha det bra så länge alla!
//Madelene 

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards