kallblodochvarmblod

Alla inlägg under maj 2014

Av Jenny & Madde - 23 maj 2014 10:08

På terräng turen hittade vi ett litet "sandtag" och vi passade såklart på att klättra lite med hästarna :) Toivo var minsann med på noterna direkt medan Riita var lite skeptisk med följde ändå snällt med :)


 


Hade också en liten "galopp tävling" på hemvägen som Toivo vann överlägset, efter 20m i full galopp orkade inte Riita hänga med och fortsatte i sin egen galopptakt medan Toivo for som en raket till "mållinjen" :)


Filmklipp på mej och Riita gumman!


H/jenny
 

Av Jenny & Madde - 22 maj 2014 22:53

Glad Toivo på bete :)



 

H/Jenny

Av Jenny & Madde - 20 maj 2014 09:59

Dressyrade med Toivo på banan i dag men blev inte så långt ridpass när mätaren stod på 26 grader i skuggan. Men iallafall hann vi göra några mjukgörande övningar och lite galopp jobb innan vi båda var för trötta och genomvåta av svätt.
Efter ridningen packade jag ihop hästarnas utrustning samt lite annat "bra att ha" för på kvällen var det dags för betes utsläpp :)

Av Jenny & Madde - 13 maj 2014 20:30

På dagens ridpass red Madde på Toivo och jag på Riita, började med lite tempoväxling och bom träning. Riita är en sån otrolig häst, hur snabbt hon lär sig och hur hon alltid försöker vara till lags och göra rätt! Har nu ägt henne i snart ca 5 månader och blivit riden ca 2 ggr i veckan och är en toppen terräng häst och kan skritt - trav och galopp, och lite andra småsaker på banan. Då menar jag inte att hon gör dessa saker perfekt men hon är på mycket god väg att göra dom bra. Meda mera träning och muskler kommer hon nog att bli en skaplig bra hobby häst :)


Idag skuttade vi då första gången över ett litet kryss! Hon hade lite svårt att veta var hon skulle sätta "fötterna" men hon gjorde så gott hon kunde, mycket nöjd över denna fina dam i dag! <3



H/ jenny
 

Av Jenny & Madde - 13 maj 2014 12:03

Idag blev det ett intensivt och långt dressyrpass. Sandy var inte riktigt med på noterna i början, min frustration resulterade i hårda händer.. Hårda händer löser aldrig några problem med Sandy utan jag fick så lov å lugna ner mig och "lulla" med tyglarna. Med lite tålamod lugnade hon också ner sig och vi struttade fram i en fantastisk form, underbart när det känns 100%!! Jag kan inte ge upp innan jag får den känslan :)
I eftermiddag kommer Mira, min nh-tränare också..hoppas Sandy har något fokus kvar efter ett så tufft pass bara:D

Duktiga Sandy idag i ett nytt schabrak dessutom ;)

Av Jenny & Madde - 8 maj 2014 13:28


Igår hoppade jag och Sandy så det bara rök omkring oss! Sandy älskar som bekant att hoppa och helst ska det ju gå med raserfart...det är så jobbigt då man skulle vilja kunna kontrollera farten och vägarna men allt man kan göra är att följa med på hennes villkor...vet inte riktigt hur man ska träna detta med att komma lugnt fram till hinderna? Nåjaa jag är ju van att rida mer eller mindre som en cowgirl runt hindrena haha, det var nu i allafall extremt roligt att få hoppa efter en lång paus :) tack till Jenny som var banbyggare och fotograf!



Av Jenny & Madde - 6 maj 2014 11:42

Här kommer en liten mini bildbomb av mej och Toivo i kväll! Vi hoppade, så länge sen sist! Vi kom iaf levande över alla hinder och Toivo skötte sig bra även fast jag flög som en potatissäck på ryggen :D har bara hoppat några enstaka små hinder nu i vår annars är det 1år och 2 månader sedan vi hoppade på träning!!! :O


Härligt att "flyga" över några hinder igen! :)


     


H/Jenny



Av Jenny & Madde - 5 maj 2014 13:50

Njuter av min lediga dag i hästhagen bland mina underbara hästar! Har också försökt borsta bort Viltsus vinterpäls men den sitter envist kvar ännu..gamla farbrorn :D

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards