kallblodochvarmblod

Alla inlägg under juli 2011

Av Jenny & Madde - 31 juli 2011 22:01

Sähkäri har som sagt inte blivit riden på länge nästan bara kört eller stått i vila, så det gick sådär på ridningen i dag :P


                                       

Fin fina Madde och Sähkäri!


        

Av Jenny & Madde - 31 juli 2011 19:49

Tog hem Sähkäri och Toivo i dag för lite hoppning, har inte hopptränat på läänge! Första gången vi hade Toivo och sähkäri tillsammans i transporten, Toivo stod stilla som ett ljus i transporten, Niiice! Bra att ha en "gammal" och van häst som sähkäri att lära dom yngre :)


Resultatet från hoppningen får ni se här :


       

Kommer ett inlägg lite senare om Madde och sähkäris ridning! :)


       

Av Jenny & Madde - 31 juli 2011 18:54

..jag glömde att uppdatera efter terrängritten med Sandy igår!! Den gick helt över min förväntan och gud så lycklig jag var efteråt! Även denna gång protesterade hon endast 1 gång,men hon hade vid det laget lärt sig att hennes kära ägare är envis som synden. Därför gav hon sig lätt och fortsatte traska vidare efter en lätt tillrättavisning. 


Om jag ska vara ärlig skakade jag som ett asplöv innan vi red iväg, för jag hade ju redan innan bestämt mig för att prova en galopp under turen. Och det gjorde mig ännu mer skräckslagen när jag visste att Sandy skulle känna av om jag visade något tecken på rädsla.. Men det släppte snabbt och jag kunde slappna av.


När vi hade skrittat ungefär 500 m, satte jag igång henne i trav och vi travade en lång bit. Vart efter växte tryggheten och jag kände att det var dags för att prova galoppera. Till en början for hon iväg i världens fart,men jag lät henne hållas och sen saktade jag in henne och vi galopperade lugnt och harmoniskt! Vi hade äntligen klarat något jag så länge hade fruktat. Även när vi vände hemåt gick det bra, hon var inte alls stark!


Så nu kära läsare,har jag och Sandy gått enormt mycket framåt! Första gången jag red ut med henne i terräng för några år sen, tog hon bettet och skenade iväg i världens fart,jag ramlade av och skadade ryggen, hon var livsfarlig då, det var efter det som jag inte längre vågade rida ut med henne.


Här kommer ett kort videoklipp!:


Dagens terräng outfit : En salig blandning! :D

     
 

Av Jenny & Madde - 31 juli 2011 11:08

Är det någon av er som har en LÅNG TRÄNINGS BRÖSTA till salu? Behövs omedelbart! :)

Bjud ut!


 


Skicka till:  Hilurin@hotmail.com


 

Av Jenny & Madde - 30 juli 2011 13:03

Nu kära bloggläsare har jag, madde, hästarna och Bloggen något ganska stort på gång! Men vi kommer inte att avslöja något före nästa helg! Så håll ut utkik kära bloggläsare!:)


    

Av Jenny & Madde - 30 juli 2011 11:24

Senare idag skulle jag vilja rida ut med Sandy igen,men denna gång galoppera fram henne ordentligt utan att kräva något av henne. Hon har ju gått väldigt bra nu på banan de senaste dagarna och det har varit mycket hård träning. Så det tror jag hon skulle uppskatta att få sträcka ut och bara låta benen rulla! :)

Jag uppdaterar efter turen hur det gick! och möjligtvis ett filmklipp också ;)
     

Av Jenny & Madde - 29 juli 2011 20:25

Jag och Toivo red i väg på en lite längre ritt en vanligt och kollade in nya ridvägar! :) Myys<3 Efter turen var Toivo jätte svettig och fick en välförtjänt dusch!


 

Tog också lite bilder i hagen efteråt!

   Rico<3    

Av Jenny & Madde - 29 juli 2011 11:25

Jag ger idag en fet diss till swarovski pannband! Jag köpte mitt från Hööks för inte så länge sen och nu har redan fler ''diamanter'' lossnat av det. Efter vad jag har hört är inte heller de äkta swarovski pannbanden något att hissa för! De kostar runt 80-lappen och en kopia av dem kostar runt 20-lappen,så vad är det egentligen värt att kasta bort pengar på? 

   

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards