kallblodochvarmblod

Alla inlägg under februari 2013

Av Jenny & Madde - 28 februari 2013 19:06

Provade lokselen på Toivo i dag och den passade :) Passade också på att tömköra honom med den :)


   


 

Av Jenny & Madde - 27 februari 2013 14:32

I morse åkte jag, madde och linn med Toivo, Sandy å Atte till mörtmark på hoppträning.

Började först med studs med 3 hinder och bommar på marken som gick sådär för mig och toivo i början men mot slutet gick han riktigt fint :) hade också en 3 kombination och två rättuppstående hinder så vi tränade på svängar, avstånd och uthållighet.

Jag är supernöjd över Toivo, då vi inte har hoppat på lääänge :)

Fick någon bild tagen men dom flesta blev suddiga.


           


 



Av Jenny & Madde - 26 februari 2013 21:55

 
Idag har dessa små filurer varit med mig i stallet hela dagen.(Min lillebror och min småkusins dotter). De har hjälpt mig fixa Sandy(borsta,klippa) packat och putsat utrustning inför morgondagen. Jenny,jag och Linn skall nämligen åka iväg tidigt i morgon till Mörtmark och hoppträna i en manege...SOM JAG HAR LÄNGTAT!

//Madelene.

Av Jenny & Madde - 26 februari 2013 14:44

Ledig dag och stall och ridning på schemat! :) Från morgonen körde jag hem en ny höbal till hästarna och efter det kom madde på kaffe och jag red Toivo, hoppade några skutt på ridbanan, ganska längesen vi har hoppat men det gick bra ändå :)


 


 


Och i dag kom lokselen på posten så snart är det sledkörning på schemat!!!! :)


 

Av Jenny & Madde - 21 februari 2013 18:40

 
Viltsu  
//Madelene.

Av Jenny & Madde - 20 februari 2013 19:32

Vaknade med ett leende på läpparna när jag såg vilket fantastiskt väder det var utanför fönstret. Käkade frukost och begav mig ut för att göra i ordning Viltsu. Dagens saldo blev 2 h i skog och terräng. Jag måste bara säga att min gamla krake Viltsu verkligen överraskar mig vareviga gång. Det är helt otroligt vilken uthållighet och snabbhet den hästen har, trots sin ålder. Vi galopperade på en lång skogsväg, jag vet inte hur långt.. Vi började först i ett något sånärt lugnt tempo, sen lät jag honom springa fram i den fart han önskade. Hela tiden ökade han tempot, och när jag trodde han hade uppnått sin toppfart satte jag skänklarna i sidorna och han flög fram i ett ännu hårdare tempo.. Jävlar, det kändes som han sprang 170 km/h. hihih! AMAZING. Precis ett sånt här avbrott man behöver i studentläsningen.
 
//Madelene.

Av Jenny & Madde - 20 februari 2013 18:35

Perfect ridväder vi hade i dag! Soligt och vindstilla, härligt! Red i väg med madde å toivo på en terrängtur, blev långa sträckor med trav och galopp, tillsist tävlade vi i galopp på en lååång åker :)


 


 

Av Jenny & Madde - 17 februari 2013 09:15

Jag å Madde red i väg på en mysig å lång terrängtur i skogen :) Härligt att släppa loss i långa galoppstreckor, hästarna uppskattade värkligen det!


 

 

Ute vid rangsbyvägen tog vi en liten paus :)




   





  

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards