kallblodochvarmblod

Alla inlägg under januari 2012

Av Jenny & Madde - 29 januari 2012 15:12

Skrittade ut i skogen med Viltsu barbacka idag,travade också i korta intervaller. Det gick jättebra när han för en gångs skull inte trippade på vägen hem, och dessutom behövde jag inte korta tyglarna en enda gång, så nu är jagf riktit glad :D 


   
Vi idag ;)
 
 

Av Jenny & Madde - 23 januari 2012 20:43

Visar i repris bilder från fjolårets betessläpp. De är ju så fina<3
                             
 

 

Av Jenny & Madde - 23 januari 2012 18:29

Surfade runt på nätet och hittar dessa godsaker som är på kommande från Hööks vårkollektion! Jag vill ha ALLT, vad tycker ni om valet av färger osv?
   

     

Av Jenny & Madde - 17 januari 2012 19:11

Idag åkte jag efter skolan till Jennys stall för att rida Sähkäri, med mig som sällskap hade jag Madde.P som kom för att rida Toivo :)

Jag är så glad över att jag har möjlighet att få rida Sähkäri någon gång nu och då! Han är så härlig då han är känslig för både skänkel och hand, något som gör att jag får en helvändning i vad ridstil jag är van vid här hemma. Och på senaste tiden har vi verkligen börjar klicka..eller jag känner iallafall att jag hittat honom! I dagens dressyrpass gick han fint och avslappnat, mjukt och följsamt, härligt! Om jag bara fick, så skulle jag utan tvekan köpa denna fin fina herre av Jenny..men det antar jag att jag får fortsätta drömma om, hihi :D

Glada Madde och Toivo :)
 

Sähkäri<3
   
   

Av Jenny & Madde - 15 januari 2012 10:30

Jag har tråkigt.


Dressyr
[x] Du har fått en häst att jobba i önskvärd form
[x] Du har ridit i öppna, sluta, fram- och bakdelsvändning
[x] Du har gjort en galoppfattning från halt
[x] Du har gjort ett galoppombyte
 [] Du har ridit en galoppiruett
[ ] Du har ridit i piaff
[ ] Du har ridit i passage
[x] Du har tävlat klubbtävling/clear round
[ ] Du har tävlat mer än en klubbtävling/clear round

Hoppning
[x] Du har hoppat med över 10 hästar
[x] Du har hoppat 50 cm
[x] Du har hoppat 70 cm
[x] Du har hoppat studs
[x] Du har hoppat en kombination
[x ] Du har hoppat en oxer på över 1.10
[x ] Du har tävlat mer än klubbtävling/clear round
[ x] Du har tävlat klubbtävling/clear round

Uteritt
[x] Du har ridit på långritt
[x] Du har galopperat över ett fält med andra ryttare och hästar
[x ] Du har ridit ut med fika
[x] Du har sett djur som älg, rådjur, harar m.m vid uteritter
[x] Du har hoppat över fallna träd, stenar osv.
[x ] Du har haft kapplöpning med ett annat ekipage och vunnit
[ ] Du har ridit och sovit i tält

Skador
[x] Du har ramlat av och skadat dig
[x] Du har fått ett stort blåmärke när du ramlat av
[x ] Du har flugit av på ett hinder
[x] Du har gått omkull med en häst
[] Du har brytit något när du ridit
[ ] Du har svimmat när du ramlat av

Frihetsdressyr
[x ] Du har löslongerat en häst
[x] Du har ridit en häst utan någon utrustning och den har lyssnat på dig
[ ] Du har fått en häst att lägga sig ned
[ ] Du har ridit i spansk skritt
[x ] Du har suttit på en häst som stegrat på kommando
[x] Du har fått en häst att galoppera efter dig

Utrustning
[x] Du har ett par ridbyxor
[x] Du har en egen hjälm
[x] Du har en säkerhetsväst
[x] Du har fler än ett ridspö
[x] Du har ett par ridstövlar
[x ] Du har fler än tre träns
[ ] Du har en dressyrsadel
[] Du har en hoppsadel
[x ] Du har en allroundsadel
[ ] Du har en westernsadel
[ ] Du har en bomlös sadel
[ ] Du har en spansk sadel
[x] Du har ett par benlindor
 
   
Av Jenny & Madde - 14 januari 2012 06:31

Hej på er alla, glada hälsningar från Indien.


Varje dag då vi åker ti jobbet här kör vi förbi en galopp bana, och i bland ser man en skymt över den höga stenmuren att dom är ute och tränar. Ska definitift åka dit och titta på alla fina hästarna och hur dom har det på området, och kanske man får provrida!:)


Alla kvällar ser man folk komma ridandes på några hästar här utanför hotellet, mitt på gatan med all trafik!:O Ska passa på att ta med kameran någon kväll och fota, för vissa kan vara riktigt fina!:)


 



Av Jenny & Madde - 12 januari 2012 17:43

Viltsu och jag lunkade ut på en lång skritt tur i det fina vinter-kvälls vädret. U-n-d-e-r-b-a-r-t! :))

Dagens klädsel: reflex :
 
     

Av Jenny & Madde - 10 januari 2012 18:57

                       

DET KOMMER EN DEL 2 SNART!
alla bilder är tagna av Jenny Norrgård :)
   

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards