kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 27 juli 2011

Av Jenny & Madde - 27 juli 2011 21:38

Äääntligen har vi en till mercedes hemma, och den här gången är det en som ska användas som b.la dragbil! :) 3 liters motor med V6, 7 personers, DRAGKROK, 4-hjulsdrift! YEE :)


 

Av Jenny & Madde - 27 juli 2011 21:26

Jag väntade med att hoppträna med Sandy till kvällen, då det hade svalnat av tillräckligt. Ställde fram ett vanligt upprätt hinder,markbommar samt ett hinder gjort av bilringar. Hon var jättefin idag! Bjöd bra mot hinderna,utan att bli stark och ''sluka'' dem. Jag kunde underbart nog reglera farten enkelt och beräkna sprången, något som inte varit möjligt förrut.. :D

Inte nog med det! Efter passet skrittade vi av bekymmerslöst på källmossvägen. Hon protesterade endast 1 gång före bron, genom att blygsamt försöka vända hemåt. Men jag styrde henne tillbaka mot riktningen jag önskade och hon skrittade snällt vidare..Guud så härligt!! Och jag tror banne mig hon njöt lika mycket som jag av turen! :D Jag plussade på 200 m på det senaste försöket, så nu är det bara att i smyg rida längre och längre allt eftersom,så kanske det snart går att rida kilometer efter kilometer! :D

Dagens hopputrustning:
Träns - Claridge house  
Sadel - Hubertus
Schabrak - Horze
Padd - Horse guard
Magplatta - Börjes
Senskydd - Bee my horse - Sweden
Bakbensskydd - Euro hunter
Ballskydd - Horze 
   

Av Jenny & Madde - 27 juli 2011 11:32

Mitt i allt började jag bolla tankar kring fälthoppning. Det är något jag absolut skulle vilja testa på med Sandy! Dock äger jag inte några ''hinder'' som används inom den sporten och inte finns det såna hinder uppe i våra skogsområden heller..


Jag vet att Jenny bl.a har varit på ett ridläger med Sähkäri, där de fick hoppa alla möjliga typer av terräng hinder samt galoppera genom vatten osv.. Det lät så himla kul och jag tror både hästens och ryttarens mod stärks enormt, då man utövar den här sporten!


Vet ni om det finns någon fälttävlingsplats eller liknande dit man kan åka och prova på det här i Österbotten? :)



Jenny och Sähkäri plaskar i en vattengrav! ;)


  

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards