kallblodochvarmblod

Alla inlägg under juli 2013

Av Jenny & Madde - 31 juli 2013 14:10

Madde åkte och tränade hoppning med Toivo, själv åkte jag inte med så jag får nöja mig med att titta på bilderna :)


 

 

 

 

                 



H/Jenny

Av Jenny & Madde - 24 juli 2013 16:32

Madde R kom till stallet och vi red i väg på en lugn barbacka tur runt nixmossen:)


 

Fiinaste Rico och Sähkäri på bild från sommaren 2012<3


H/jenny

Av Jenny & Madde - 23 juli 2013 23:03

Som tur blev vädret bättre till kvällen så jag o madde for ut på en rid och en körtur, jag körde Toivo och madde red Happy :)


   

Happy fick en välförtjänt dusch efter ridturen :)

 


H/Jenny

Av Jenny & Madde - 22 juli 2013 16:19

Har varit dålig med uppdatering nu i några dagar :) Men i dag fick både Toivo och Happy Nya skor och tänderna till fixade :) Någon ridning/körning blev det inte i dag men i morgon :)


 


H/Jenny

Av Jenny & Madde - 16 juli 2013 22:21

Blev en kvälls körtur i solen med Toivo, perfekt väder för en lugn körtur och mycket prat och skratt i kärran med Madde :)


 

 


H//Jenny

Av Jenny & Madde - 12 juli 2013 11:27

Idag blev det en 5 timmars lång ridtur från nixmossen till skarpudden. Soligt och fint väder hade vi och hästarna var pigga när dom fick syn på vattnet och njuta av havsluften. Min sista långritt innan babyn kommer, iaf sista 4-5 timmars ridturerna :) Får nöja mig med körning och kortare ridpass :)


 

     

   


Blev tyvärr inga mera bilder då kameran föll under vattnet och Toivo trampade på sina tyglar så både hackamore och tränset gick sönder. Det hela slutade endå bra när jag fick låna nosgrimman av Madde och mina tyglar ännu var hela, så jag red hem Toivo i bara nosgrimman och det gick bra det också fastän vi red längs strandvägen med tungtrafik osv. Tur vi har trafiksäkra hästar, och att jag kunde rida hem och inte blev tvungen att leda honom hem längs vägarna :)

Hästarna var iallafall lika nöjda som oss att komma hem till stallet igen efter den långa turen :)


H/Jenny

Av Jenny & Madde - 10 juli 2013 22:41

I dag kom madde med sina 2 hästar till beteshagen och ska vara där tills i morgon :) Toivo som annars inte brukar vara någon "boss" visade nog sina värsta sidor och vem som bestämmer i sommar hagen. När hästarna fick bekanta sig en stund for vi ut på en ridtur med Toivo och viltsu, vilken "klumpig" finnhäst jag har däremot Maddes smäckra snabba finnhäst :D Toivo fick ligga i för att hinna i kapp viltsu under ridturen :)

Happy fick vila i dag då hon ömmar lite i hö. framben och Sandy fick också vila i dag efter som det blir en långridtur ner till havet i morgon :)


       




H/jenny

Av Jenny & Madde - 9 juli 2013 12:09

Red i väg på en kort ridtur med Madde, Happy och Toivo. Toivo var rejält pigg när han har haft "ledigt" i 4 hela dagar och tyckte att ridturen absolut var för kort (6km).


 

   


H/Jenny

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards