kallblodochvarmblod

Alla inlägg under november 2011

Av Jenny & Madde - 29 november 2011 15:55

Idag fick Sandy ett riktit dunder dressyrpass! Utmanade henne med många olika lösgörande övningar och märkligt nog svarade hon uppmärksamt och följsamt på varje vink jag gav henne. Jag vet inte hur det såg ut,men det kändes iallafall fantastiskt, hon var riktigt rund och fin i ryggen och härlig framåt anda hade hon! I slutet fick jag även henne att gå en mer lång och låg form endast genom att föra fram handen, KUUL!!
 
Det var riktigt roligt att det gick så bra som det gjorde, jag har ju under en längre tid lagt dressyrarbetet på hyllan och mest luffat i skogen,men nu blir det nog att jobba hårdare framöver trots att kanske inte ridmotivationen varit på topp.

Dagens bilder:
     
Viltsu-gubben i hagen. 
   

Av Jenny & Madde - 28 november 2011 17:00

Red ett hopp och ett dressyr pass i går, Hoppning med Toivo å dressyr med Rico, båda är jätte vana att bli ridna i växtuset nu även fasst det blåser såå otroligt hårt! Duktiga pållar båda två.


Hoppningen med Toivo gick ut på att hoppa några låga hinder och tränvägarna efter hindret smat ett större skutt över en grind. Gick super!Lite skänkelvikningar och öppna ingick också i hopp passet :)


Med Rico tränade jag tempoväxling, skänkelvikning i skritt och galopp lyft:) Gick super bra! :)


I dag efter jobbet blev det ingen ridning så jag släppte Toivo lös i ridhuset så han fick springa av sig, det var uppskattat av min lilla energiklump:)


Morgondagens häst motion består av sähkäri med Hoppdressyr :)


  Madde och Sähkäri förra vintern.  


 

Av Jenny & Madde - 16 november 2011 21:52

hade dessa härligheter varit i min ägo för längesedan. Men jag antar det istället blir att hoppas på att tomten hör mina böner.. :D

 
   

Av Jenny & Madde - 16 november 2011 17:54

 

Nu är sanden inne i växtuset, inte färdigt ännu men ridbart är det där!:)

Har hoppat lite med alla 3 hästarna, tog inga bilder eller något så jag orkar inte uppdatera ;)


 

Av Jenny & Madde - 15 november 2011 16:45

Red ut Sandy i skogen på hackamore,funkade fantastiskt bra! Är så otrolit lycklig över att hon gick så lugnt och fint trots att det alltid har varit en kamptidigare att rida i terräng, fick verkligen njuta i stora drag! Kanske det är hackamore som ska börja användas när vi rider ut framöver, vem vet. Vädret kunde inte ha varit mer perfekt heller..höstsol!!<3


Ett kort videoklipp(mobilkvalité):

 
   

Av Jenny & Madde - 15 november 2011 14:12

Först red jag ut i terräng med Viltsu, det gick jättebra när jag upptäckte att det inte löns att krampaktigt försöka bromsa honom med tyglarna, utan bromsa honom med enbart röst och sits. Vi kunde både trava och galoppera i avslappnat tempo för en gång skull!

Sen var jag så peppad att fortsätta rida, så jag kastade mig upp på Sandys rygg i hagen och red utan tyglar. Hon var så otroligt magisk att rida!! styrde och kunde reglera tempot enbart med sits och vikt, vid ett tillfälle samlade hon t.o.m sig! WOW vilken känsla!!

Viltsu igår! ( fick ingen bild av Sandy):

 
   

Av Jenny & Madde - 13 november 2011 11:18

Jag och madde p red i väg på en morgon ritt i fredas, så hääärligt att rida på morgonen, Tycker inte ni det också?

Blev en runda runt vestermossen :D Med en lååång härlig galopp :)


 

Gammal bild på mig och Sähkäri! :)


 

Av Jenny & Madde - 10 november 2011 12:54

Slutade skolan tidigt idag och gick in på Agrimarket i Närpes och köpte en saltsten. Synd bara att jag inte hade med mig mer pengar, för de hade fyllt på med massor av nya fina hästsaker! Vad roligt att de har skärpt till sig och verkligen fyllt på lagret med mera varierande modeller och färger m.m Så ta gärna en titt in där om ni har vägarna förbi! :D


Bl.a dessa saker fanns där:
     
   

 

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards