kallblodochvarmblod

Alla inlägg under februari 2014

Av Jenny & Madde - 28 februari 2014 12:49

Tjena! Tänkte bara titta in och meddela att både jag och hästarna lever, haha. Fick nämligen en förfrågan på krogen förra helgen om jag har sålt hästarna eftersom jag inte har uppdaterat något på bloggen.. Men si det har jag inte! Detta år fyller Sandy 19 och Viltsu 23, d.v.s att jag har ägt dem båda ca 8 år, jäklar vad tiden går!! Vi fortsätter fortfarande i samma banor, med hobbyträning hemma och nh-träning med Sandy. Desto mer har jag inte att säga, annat än att jag ska försöka ta upp bloggandet tillbaka. 
 
Gammal bild av mig och Sandy <3
Hälsningar
Madde.R

Av Jenny & Madde - 20 februari 2014 22:05

Så var det dags för första riktiga terräng turen för Riita flickan! blev en kort tur runt västermossen :) 

Vilken pärla hon är, gör exakt det man ber henne om, och inte rädd för något. Nästan otroligt då hon aldrig blivit riden före hon kom till oss!

Hon uppfyller hittills alla kraven jag hade på "skogsmulle/kompis hästen" :) (Y)


Madde red Toivo som också skötte sig som man ska när man är finnhäst och 8 år ;) Fick dock åka med bilen efter ridturen och plocka upp alla skor som flög av Toivo :D



 

 

 


H/ jenny

Av Jenny & Madde - 16 februari 2014 15:31

Städade åt hönsen i dag så nu har dom rent och fräscht :)


 


H/ jenny

Av Jenny & Madde - 15 februari 2014 17:10

I går var vi och hämtade 2 nya hönor, riktigt fina var dom! Två Dvärgkochin hönor, Bea och Bibi! Släppte i hop dem med tuppen och dom andra hönorna och än så länge går det bra! :)


 


Också blev det broiler a la elaka tuppen    Första gången vi själva slaktar och äter egen tupp :)


 

OBS! Den blev mat eftersom den var elak och opålitlig mot människor.

 

H/jenny

Av Jenny & Madde - 12 februari 2014 17:12

Har inte alls hunnit blogga nu på någon dag!

Nu just sitter jag och tittar på olika stall ritningar, det blir ju så att hästrana får flytta till rangsby på heltid (inte bara över sommaren) så fort vi får ett stall färdigt, men ingen brodska med det ännu eftersom huset ska bli färdigt först:)


Ett sånt här "simpelt och enkelt" stall hade jag tänkt mig :)

 


H/jenny


Av Jenny & Madde - 7 februari 2014 21:29

 Dagens aktivering med Toivo blev körning!Har inte kört honom sedan han kom från betet, och bra gick det, man ser hur han trivs framför kärran :) Hoppas på mera snö så vi får prova släden!!:)


   


djävulstrollet Toivo :)

 


H//jenny

Av Jenny & Madde - 6 februari 2014 17:38

Ingen stall dag i dag men promenad med hundarna och hönsskötsel :)

Gick en runda med Jollon och Luke på skogsvägarna här i närheten av vårt hus, härligt promenad väder hade vi! Gick också via hästarnas sommar hage och "kollade läget" :)


Hönorna fick festa på potatisskal,bröd. ost och solrosfrön :)

 


   

Jollon, cockerspaniel 8år


 

Luke pattendale terrier/jack russell 1år

 

//jenny

Av Jenny & Madde - 5 februari 2014 14:23

Var ute på en kvällsritt med madde och pållarna! Madde red Riita och jag Toivo, första gången Madde red "påriktigt" på Riita :)Förste red vi på plan och sen ute på stora åkern :)


 

Sommar 2013 <3

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards