kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 26 juli 2011

Av Jenny & Madde - 26 juli 2011 19:48

Shoppade loss lite åt Toivo igen.. Men han behöver verkligen ett nytt träns! Så det blev ett billigt Globus Träns i svart!


 

37€


Så kunde jag inte hålla mig och beställde ett pannband av kyro riding gear :)

 

ca 40€



Har också något annat "stort" på G som är delvis åt hästarna!:)


 

Av Jenny & Madde - 26 juli 2011 16:44

Ni har väl inte glömt bort vår kategori: ''Veckans outfit'' ?! Skicka in bild på din snygga ridoutfit till vår mail : kallblodochvarmblod@gmail.com, så kanske du blir veckans vinnare och precenteras på vår blogg! :D
 
 

Av Jenny & Madde - 26 juli 2011 14:20

Äntligen hade min sambo tid att komma ut och rida med mej och hästarna! * yess* Min sambo Fredric fick Rida barbacka på Toivo och jag själv tog en barbacka tur på sähkäri! Vi red ner genom skogen till ett ställe där dom har grävt  sand så det var jätte mycket vatten att plaska i! I början var min sambo ganska osäker att rida Toivo i skogen och barbacka då han för det mesta ridit sähkäri, men efter en stund då han såg hur snäll och lugn Toivo är så slappnade han av, som tur!


Tyvärr har jag inga roliga bilder att bjuda på från denna ritt men nästa gång lovar jag att fotografera när min sambo plaskar i vattnet med hästen!:)

Ni får nöja er med en gammal bild då han galopperar på åkern med Sähkäri.

  Bilden är från 2007








Ni som har sambo/pojkvän/man, brukar dom vara med er i stallet och rida, pyssla ,mocka m.m?


 

Av Jenny & Madde - 26 juli 2011 13:25

..nejdå inte hela världen, men nästan! :D

Då var det även dags för mig att ta mig ann målning av hinderstöd och bommar. Hittills har jag målat alla hinderstöd och 2 bommar är grundmålade. Men till min stora förvåning ändrade den vita färgen nyans och blev blå/grå?? Vem vet, det kanske blir det kommande hinderstöds modet med den färgen i framtiden, och då är jag ju tack och lov bra ute! :D

Inte bara hinderstöden skall få bära en färgrock detta år, utan det finns även mycket annat som skall målas här innan vintern. Bl.a skall vindskyddet i hagen målas, taket i stallet skall målas vitt samt stalldörrar och fönster. 

Jag vill passa på och hissa min far också, som gjorde dessa åt mig i fjol,visst är dom skickligt gjorda?! :D

 
 

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards