kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 6 juli 2011

Av Jenny & Madde - 6 juli 2011 22:18

'
hihih, ja veet jag lider av sjukdomen ''shoppaholic''.. Men den som gissar alla produkter rätt, vinner en länk! ;)
   


Av Jenny & Madde - 6 juli 2011 21:43

Då fick vi vår blogglayout fixad! Och visst blev den snygg?? :D
 Tack till Annu som hjälpte oss med headern, kika in hennes blogg :)
--> www.annus.papper.fi


   

Av Jenny & Madde - 6 juli 2011 19:40

I morgon skall jag löshoppa Sandy. Har ni några tips på effektiva ''löshoppnings banor'' samt avståndet mellan bommarna/hindren? Det skulle vara jätte snällt om ni kunde hjälpa mig! :)
Bilden är från i fjol, då Sandy hoppade ett plank på ca. 1 m! Duktigt, då det inte är så lätt att hoppa plank högt! :)
   

Av Jenny & Madde - 6 juli 2011 15:37

Idag red jag äntligen med Viltsu på banan! Och han var så lycklig att få göra något roligt för en gångs skull :) Men först skrittade vi ut i skogen 20 minuter som uppvärmning, sen travade och galopperade vi några långsidor på banan,och det gick bra! Ingen hälta! :D Gjorde även lite lösgörande övningar i skritt för att släppa spänningarna han hade i sidorna :)


Hoppas hans ben håller i fortsättningen så jag kan få igång honom ordentligt igen, han har nämligen tappat rejält med muskler under tiden han stått på ''vila''.. :S


Bilder! 
         

Av Jenny & Madde - 6 juli 2011 10:36

Vi vet ju alla att tvättmaskinen och hästgrejer inte är en så hemskt bra kombination trots allt. Men det finns knep för att undvika att tvättmaskinen tar allt för mycket skada!


- Jag brukar oftast när jag tvättar grimmor, linda in spännena med silvertejp,för att undgå att dessa slår sönder ''tvätttrumman''.


- När jag tvättar schabrak och benskydd brukar jag stoppa in en svamp,så att allt hår kan fasstna på den istället för att stocka igen avloppet ;)


- Hästtäckena unviker jag helt att stoppa in i tvättmaskinen,dem tvättar jag med högtrycks tvätten istället! 


Hur gör ni då ni tvättar er hästutrustning?
 
 

Av Jenny & Madde - 6 juli 2011 09:19

Dagens Hiss är :


Mini lie att slå gräs med! Jätte lämplig att slå tex under el trådar så inte strömmen leds bort :)


 

 

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards