kallblodochvarmblod

Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Oops..

Av Jenny & Madde - 31 juli 2011 18:54

..jag glömde att uppdatera efter terrängritten med Sandy igår!! Den gick helt över min förväntan och gud så lycklig jag var efteråt! Även denna gång protesterade hon endast 1 gång,men hon hade vid det laget lärt sig att hennes kära ägare är envis som synden. Därför gav hon sig lätt och fortsatte traska vidare efter en lätt tillrättavisning. 


Om jag ska vara ärlig skakade jag som ett asplöv innan vi red iväg, för jag hade ju redan innan bestämt mig för att prova en galopp under turen. Och det gjorde mig ännu mer skräckslagen när jag visste att Sandy skulle känna av om jag visade något tecken på rädsla.. Men det släppte snabbt och jag kunde slappna av.


När vi hade skrittat ungefär 500 m, satte jag igång henne i trav och vi travade en lång bit. Vart efter växte tryggheten och jag kände att det var dags för att prova galoppera. Till en början for hon iväg i världens fart,men jag lät henne hållas och sen saktade jag in henne och vi galopperade lugnt och harmoniskt! Vi hade äntligen klarat något jag så länge hade fruktat. Även när vi vände hemåt gick det bra, hon var inte alls stark!


Så nu kära läsare,har jag och Sandy gått enormt mycket framåt! Första gången jag red ut med henne i terräng för några år sen, tog hon bettet och skenade iväg i världens fart,jag ramlade av och skadade ryggen, hon var livsfarlig då, det var efter det som jag inte längre vågade rida ut med henne.


Här kommer ett kort videoklipp!:


Dagens terräng outfit : En salig blandning! :D

     
 

 
 
Linn

Linn

31 juli 2011 21:55

Oj va roligt! :D

http://blackandwhite.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena & Eila

1 augusti 2011 12:13

Har samma skräck jag efter att bland annat ha komi in sladdand på stallsgårdin i full galopp me noll kontroll. Får nästan en hjärt attack varin gang e var på tanke me na terräng faras... Så ja avundas dig/ alla er som har mod! :)

Jenny & Madde

1 augusti 2011 18:02

Jag känner igen mig! Det har hänt många många gånger och det finns ju inget värre än när man tappar kontrollen över hästen! Det bästa man kan göra är nog att ta allt med måtta,precis som jag gjort! Man behöver inte alls åka långt i början! Man kan fast börja att bara rida ut 50 m och sen vända hem igen. Så utökar man avståndet vart efter! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny & Madde - 9 september 2014 08:01

Då var det dags för första ridturen på Rico efter hemkomsten :) började medsadelutprovning då ricos sadel inte alls passade mera när han har tappat sina ryggmuskler..men hittade iaf två av mina sadlar som passade. Själva ridturen var härlig i det...

Av Jenny & Madde - 8 september 2014 09:24

Körde i väg till esse för att hämta hem Rico pojken. Kändest nästan som en helt annan häst, så lugn och fin var han! Stod helt stilla i transporten och åt sitt hö fasten det blev lite missöden på väghen hem så vi hamnade att lasta honom ur och i tran...

Av Jenny & Madde - 6 september 2014 10:53

I morgon åker jag efter Rico som varit borta på foder i 2år, spännande! Ska både bli roligt och jobbigt att få hem en häst till i stallet, eftersom jag numera inte har all tid i världen att vara i stallet! Men det är ju bara ca 1 månad han kommer att...

Av Jenny & Madde - 4 september 2014 16:46

Dagens pass bestod av lite jobb på en 8:a och gymnastik hinder. Jag och Toivo är inne i en "super" period där allt bara säger klick, vilken känsla alltså efter att sommaren bara bestått av skogsridning och körning :)                 Maa...

Av Jenny & Madde - 3 september 2014 10:23


Välkommen ljuvliga höst och stubbåker ridning! :) Ylva fick springa fritt på stubbåkern för första gången och jaa så kul hon hade!    Här är en liten film på skönheten!       /Jenny ...

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards