kallblodochvarmblod

Alla inlägg under augusti 2011

Av Jenny & Madde - 23 augusti 2011 12:15

Hästarna fick byta hage, då det börjar bli lite gräs i den stora beteshagen.


   


 

Av Jenny & Madde - 23 augusti 2011 12:11

Fick 4 stora balar av vår lilla höåker på andra skörden! :D


 

 

Av Jenny & Madde - 21 augusti 2011 20:56

Är rädd att jag åkt på en blåsning med köpet av stübben sadeln.. Det har nu gått 2 veckor och om jag minns rätt fick jag Sandys sadel leverans inom en vecka. Och då även från Sverige och med bolaget Schenker. Fy vad taskit det skulle vara om jag blivit bestulen på pengar..

Det blir väl att vänta och se ifall den kommer nu i följande vecka istället. Finns det någon av er läsare som känner till Schenkers leverans tider osv? 
 
   

Av Jenny & Madde - 20 augusti 2011 19:15

Sandys motion för dagen blev ett dressyrpass på banan. Värmde upp henne i skritt och sen övergick vi till skrittarbete med focus på eftergift och form, höll på i kanske 20 minuter.


Sen fortsatte vi likadant i trav. Jag ville att hon skulle stöda sig lika mycket på båda tyglarna och att jag skulle vara så mjuk som möjligt i händerna.


När jag tillsist gav henne galoppskänkel arbetade hon jättedåligt, tung i munnen blev hon och jag kunde inte fokucera på min sits så det blev till ingenting.. Men när jag senare började att ta massor av galopplyft från skritt och halt, blev hon mer entusiastisk och började arbeta jättebra i bakdelen och blev samtidigt lösare i munnen. Vi kunde nästan galoppera på stället och galoppera i ytterst små volter, samtidigt som hon var balanserad och spänstig. Jag kunde även reglera galoppen på ett enkelt sätt!


Härligt känsla när hon äntligen börjar bli mer bärig i galoppen!! Vi har under lång tid kämpat med galoppen men nu tycks den släppa lite, så det är bara att jobba vidare! ;D

Gammal bild   
   

Av Jenny & Madde - 19 augusti 2011 13:01

Dressyrade emd sähkäri på åkern i går. Tränade bakdelsvändning, skänkelvikning och olika böjningar i skritt. Voltarbete, skänkelvikning och särpentiner i trav och Galopp på en 8 volt. :P Gick super bra! :) synd att jag inte hade med mig någon fotograf för han gick super!


 

 

Av Jenny & Madde - 18 augusti 2011 15:57

Shoppade lite på rean från horze i dag! :)


       

 

Av Jenny & Madde - 18 augusti 2011 12:46

Klippte i hop ett litet galopp filmklipp av Rico och madde!



 


 

Av Jenny & Madde - 18 augusti 2011 11:07

När äntligen åkern bredvid stallet var tröskad så passade jag på att komma igång igen med dressyr på allvar, då vi inte har tränat dressyr så jätte ofta nu under betes månaderna. Till en början gick allt bra, men i mitten av ridpasset fungerade ingenting så jag blev irriterad och arg på hästen, fastän det var mitt fel, så jag steg av en stund och madde fick skritta honom lite tills jag var redo att hoppa upp på nytt och försöka, då gick det bättre :)


               

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards