kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 7 augusti 2011

Av Jenny & Madde - 7 augusti 2011 19:28

Åkte i väg till Seinäjoki och tittade på Bellis som skulle starta.Det gick si så där..Bättre lycka nästa gång får vi hoppas!:)

Köpte äntligen en ny långbrösta i travbussen så nu ska det börja köras igen! :)

När jag kom hem åkte jag till stallet och for ut på en mysig barbacka tur i skogen med Toivo, Underbart!


 

Av Jenny & Madde - 7 augusti 2011 14:59


   

Av Jenny & Madde - 7 augusti 2011 14:30

Hade även planerat att longera Viltsu i skritt och lite trav. Dock visade det sig ganska snabbt att han var rädd för longeringslinan. Och jag fick spendera 40 minuter enbart att göra lite NH-träning med honom och linan, för att få bort obehaget.. Alltså han måste helt enkelt ha blivit schitzofrenisk av en veckas semester? Har då aldrig tidigare sett honom så rädd för någonting! Jag kunde inget annat än skratta åt hans galna beteende,hahaha..

Vi avslutade NH-träningen med lite tömkörning istället, och det gick så fruktansvärt bra! Han har nog fortfarande det i sig från travtiden och det var riktigt kul att tömköra en van häst! Det här skall göras oftare i fortsättningen! Skulle gärna också vilja nån gång prova köra honom igen,men efter vad som hände senaste gången,vet jag inte om jag vågar göra det på egen hand..Borde nog ta hjälp av nån kunnig person isåfall :)


Häst i Räfsbäck dog i rep epedemi! :D

   

Av Jenny & Madde - 7 augusti 2011 13:56

Dagens motion för Sandy blev longering. Hon blir bara mer och mer lyhörd för mina kommandon nu, och idag kunde jag använda mig av ytterst små hjälper! Jag jobbade henne mycket i galopp och hade även fram lite galopp bommar, så att hon ska bli mer balanserad och orka hålla igång rytmen i galoppen. Jag är mycket nöjd med henne idag, känner att hon gjort framsteg sedan sist! :)


Här är ett fåtal bilder och en kort film kommer senare:
     

    

Av Jenny & Madde - 7 augusti 2011 12:11

Tog lite hag bilder i går efter jag och Sähkäri kom från intervjun, för det spöregnade så orkade inte åka ut och rida då jag redan var genom våt.


               

 

Av Jenny & Madde - 7 augusti 2011 11:15

Efterlyser en allround eller dressyr sadel till förmånligt pris. 17'' och bomvidd normal. Skall passa häst med hög manke och svängd rygg! 
Kontakt uppgifter: mrafsback@gmail.com, +358504363371
   

Av Jenny & Madde - 7 augusti 2011 10:49

Har ett paket på kommande från Horze! Det innehåller nya ridstrumpor och ett ''true rider'' schabrak i kungsblå färg ;)
 
     

Av Jenny & Madde - 7 augusti 2011 09:52

Här kommer lite ovisade bilder :)


         

 

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards