kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 5 augusti 2011

Av Jenny & Madde - 5 augusti 2011 21:25

Har fått 2 -email med IP adresser som försöker ändra vårat lösenord! Vi ser eran IP adress, klockslag och datum så vi kan spåra er, tänk på det.  

Av Jenny & Madde - 5 augusti 2011 21:06

Fick ett Globus träns och ett Kyro pannband på posten i dag! Jätte snyggt! Hoppas det passar Toivo :)


 

 

Av Jenny & Madde - 5 augusti 2011 19:55

Fick alla 3 hästarna raspade i går! Så nu kan jag rida utan att både jag och hästen blir störd på piggarna!


 


 

Av Jenny & Madde - 5 augusti 2011 13:57

Att åka på ridläger är det bästa många vet, även jag. Det var en viktig milstålpe för det fortsatta hästintresset och det var väldigt givande att få tillbringa flera dagar, med en egen sköthäst och rida 2 lektioner om dagen. Man fick lära sig det stora ansvaret att äga häst och sköta om den före och efter ridpassen. Detta ansåg jag var viktigt att lära sig innan det var dags att köpa en egen häst. Jag har många fina minnen från ridläger jag varit på och mycket av det jag kan och vet idag, har jag lärt mig från de härliga somrar jag upplevt på ridläger i bl.a Vörå på Rasmusbacken!


Här är några ridläger jag har varit på (samt några hästar från lägren):
2007 - Allround ridläger på Vörk

Lägerbarnen!
 

Sköthäst: Johannes
  

Jag och Ella på hopplektion.
 

Sonja!
 

Sizu! 


 
Mephisto 


2008 - Hoppridläger VÖRK
Sköthäst: Papu
Några av läger deltagarna (jag i mitten)    Ture Greta och Hans 

Jag och Papu hoppar
   

Reilu och Alexandra


2009 - Träningsläger VÖRK (Hade med Viltsu)
Fick tyvärr inte mer foton tagna än dessa från detta läger, har ni läsare bilder av mig och Viltsu, får ni jättegärna skicka till min mail! mrafsback@gmail.com
 
Viltsu och Sähkäri i hagen


2010 - Träningsläger VÖRK (Tog med Sandy) 
       
Sandy och Toivo     
   

Av Jenny & Madde - 5 augusti 2011 11:41

Fick in ett önskemål i morse om att skriva vilka ''kroppsdelar'' jag gillar med mina hästar :D 


Jag gillar Viltsus:
- Mjuka stora öron.
- Bruna ögon, som alltid ser så kärvänliga ut.
- Bläs och hans vackra fux färg
- Hans tjocka svans!! (Jenny tycker den ser välborstad ut hela tiden! hihih :D)
- Snygga ben!! Jag tycker överlag att Finnhästar har enormt välformade ben!
- Exteriör! han har snygg kropp, men för tillfället är han omusklad.
- Vinterpäls! Jag avskyr den i ridnande syfte,men annars är han så jäkla söt i den, han ser ut som mammuten i Ice age! :D


 
        Viltsu?                            Manfred?


Jag gillar Sandys:

- Isabell/fux färg
- Man! 
- Exteriör, dock gillar jag inte hennes höga bakdel! 
- Uttrycksfulla ögon!! Hon ser väldigt klok ut, och det är hon! 
- Stjärn i pannan, som är indentisk med snoppen på mulen! 
- Häng läpp! Hon har så stor underläpp, så den ständigt hänger i marken,hihhi :D


 
     

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards