kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 15 augusti 2011

Av Jenny & Madde - 15 augusti 2011 15:30

Jag tror jag har glömt nämna att jag för 2 år sen brukade köra Sandy istället för att rida henne. Det fanns inget annat alternativ på den tiden, eftersom jag inte vågade sitta på hennes rygg.

Nu i efterhand förstår jag inte hur i all sin dar detta gick till och att det gick så bra som det gjorde. Sandy hade aldrig blivit körd och jag hade absolut ingen kunskap om körning eller selning över huvudtaget? Men trots det klurade jag ut det hela på egen hand och kunde köra henne på gården och hemåkern.

Jag köpte ponnyrockarden från Agrimarket och selen från hööks, nu har jag dock sålt all kör utrustning och ångrar mig väldigt mycket. Skulle gärna vilja köra henne vid sidan om ridningen,för Jenny har berättat att det är extremt bra för hästar att aktivera 2 helt olika muskelgrupper, genom att antingen rida travhästar eller köra ridhästar! ;)

Här kommer några ynka bilder från tiden när jag körde Sandy:


 

   

 
Av Jenny & Madde - 15 augusti 2011 14:08

Red ut en barbacka tur i skogen med rico, duktig liten pojke!:)

Tyvärr inga bilder eller filmklipp :P



Putsade också sähkäris travträns och plockade i hop ett eget åt Toivo :)


   

Av Jenny & Madde - 15 augusti 2011 13:03

Hovslagaren ändrade morgondagens tid till kl. 16 idag. Härligt att han kommer tidigare,för Viltsus hov börjar bli riktigt sliten nu när han gått några dagar utan sko, hoppas det går att fixa! Så imorgon får båda hästarna stå, dels för att de har fått nya skor men även för att jag börjar tillbaka i gymnasiet,suck..

Det är tråkigt att börja i skolan igen,man får mindre tid för hästarna och så är man trött när man kommer hem, dessutom kommer mörkret på och man blir mindre motiverad till att gå ut och motionera hästarna. Aja,hoppas bara inte jag hamnar i nån slags höstdepression.

È det nån annan än jag som känner så här inför skolan och mörkare tider?
Sähkäri och Sandy på sommarbete<3
 
   

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards