kallblodochvarmblod

Alla inlägg under juni 2011

Av Jenny & Madde - 30 juni 2011 22:34

Sorry för dålig uppdatering dom senaste dagarna från min sida, men har haft något annat för mig ;)


   

Av Jenny & Madde - 30 juni 2011 22:26

Blev en hästig dag med jesse :) Först red vi hennes hästar i terräng, jag började med att rida tramptass och jesse kom med på jesco barbacka, halvvägs bytte vi om, längesen men jätte kul jag red en sån liiten ponny :) Efteråt åkte vi till nixmossen och red ut på en snabb tur på Rico och Toivo, jesse red toivo och jag Rico :)


 


 

Av Jenny & Madde - 30 juni 2011 19:10

Tjaa-a då kom den efterlängtade sommarböljan igen, och med den kom även de mer eller mindre helvetiska flygfäna.. Hästarna har fått stå inne nu 3 nätter pg.a att jag helt enkelt inte har haft hjärta till att låta dem stå ute i hagen och bli uppätna av de tokiga insekterna! Dessutom är de ändå bara skönt för dem att stå i stallet när det endast är 17 grader därinne. Nu är jag ledig ett par dagar från jobbet,så i morgon tänkte jag ta och rida båda hästarna när jag endå inte har något annat att göra! Håll utkik! ;D
   
   

Av Jenny & Madde - 28 juni 2011 21:19

Idag kom tre av mina vänner hit och red en stund på mina hästar :) Först var det meningen att Ellinoora skulle rida Sandy,Danielle och Janne Viltsu. Men det blev ett byte med hästar eftersom Sandy inte passade som ''nybörjar häst'',tyvärr är hon tydligen en enmans häst eller en häst för erfarna ryttare. Så då fick allihopa rida på den snälle gamla kraken Viltsu..Han var annars helt bra i benet idag,så Ellu kunde även trava några steg med honom! Janne och Danielle red endast 5 minuter styck,tydligen var dem inte så intresserade??:D Ellinoora fick en nybörjar lektion,och det gick jättefint! Hon passade verkligen med Viltsu ;)


Bildeer:
         
   

Av Jenny & Madde - 27 juni 2011 18:53


Vill ge Showmasters dressyrschabrak en guld stjärna! :D Jag har då inte mött på ett sådant hållbart schabrak nånsin och dessutom hör det till ''ekonomi klassen''. Jag köpte det av Jenny för 3 år sen och då hade hon haft det i 8 år innan!! Än idag är ''tarra'' banden hela och färgen har hållit tvätt efter tvätt. Så om du eventuellt hittar ett sådant här schabrak,trots att det såldes för 11 år sen.. KÖP DET! :D

   

Av Jenny & Madde - 27 juni 2011 11:08

Här kommer lite försenade bilder på jesses nya häst tramptass som vi var och tittade på och Jag prov red den en stund! Jätte fin häst:)

       

 

Av Jenny & Madde - 26 juni 2011 19:24

Red ett kort men effektivt dressyrpass med Sandy ikväll. Den här gången fokuserade vi på balans samt muskulatur i bakdelen.

- Balansen tränade vi på så sätt att vi red många serpentiner och andra liknande ridvägar. Jag gjorde även så att jag hade henne att gå några meter innanför staketet på rakt spår,för att hon inte hela tiden skall ''ta stöd'' av staketet och därmed klara av att gå så rakt och stadigt som möjligt. Hade även fram några bommar lite här och där mitt på banan för att träna att komma så rakt som möjligt över dem.

- Jag red henne också i ganska hög och kort form för att lägga vikten mera på bakbenen och därför träna upp muskulaturen där. Oftast rider jag i en låg och kort/lång form vilket gör att hon endast tränar ryggmusklerna, men variation är bäst för en stark och hållbar häst! :) 

Dagens outfit: Brunt (Tycker ni hon passar i det?)
     


Putsade även dagens utrustning efteråt ;)   

   

Av Jenny & Madde - 26 juni 2011 15:20

Jag har för tillfället ingen motivation till att skriva något i bloggen,det är helt tomt i tankarna. Kan ni snälla ge förslag på vad jag skall skriva om..? Finns det eventuellt intresse för en frågestund i ett senare tillfälle ?
   

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards