kallblodochvarmblod

Alla inlägg under maj 2011

Av Jenny & Madde - 21 maj 2011 20:03

Red ut på en ny skogsrunda med Elin och Bosse idag,jag hade Sandy idag(äntligen tog vi oss ut utan att ha några problem!). Jättehärligt!! Vi red på vanliga skogsvägar,stigar i skogen,i uppförsbackar och traskade genom vattenpottar :)
   
   
   
   
   
   

Av Jenny & Madde - 21 maj 2011 19:38

Här kommer ett filmklipp från tävlingen med Toivo.



 

 

Av Jenny & Madde - 20 maj 2011 18:48

Idag red jag lite hoppdressyr med hjälp av bommar. Bommar är så himla användbara i olika syften,och idag ville jag främst träna Sandys galopp(för att den skall bli mer balanserad). Hon var superfin idag,riktigt lätt i munnen och lyssnade bra på mina små hjälper! Upplevde den där underbara känslan när man är ett med hästen :))


Här är då övningen jag gjorde,ni har säkert sett den många gånger förr,men jag gillar den starkt för att det finns så många olika vägar man kan rida, bara över att placera 4 st bommar på det här viset!


 -Jag tränade att länga och korta galoppstegen genom att rida snett igenom över de 2 bommarna.(Gråa strecket)
-De oranga strecken visar då jag red på en volt över bommarna, så att hon skall bli mera rak i sin kropp,hon har tendens att luta sig inåt i svängar.
- Och så red jag ''banankurvor'' runt konerna för att få henne ställd runt skänkeln. Och så höll jag på en stund och varvade alla olika övningar.




Min söta ponny idag :))

 
 
 
 
     

Av Jenny & Madde - 19 maj 2011 21:37

Åkte i väg på klubbtävling med Toivo i kväll! 40 och 60cm. 2felfria rundor och Toivo skötte sig Utmärk! Nästan inget bråk alls! Knske hans hingsovanor börjar försvinna:)

Madde var snäll och kom med som slav, hästskötare, och fredde var snäll och körde:)

Tack till er! :)


Här kommer lite bilder från tävlingen:

40cm

          Linn och Piurett


60cm

             

Film kommer senare :)


   

Av Jenny & Madde - 18 maj 2011 21:20

Nu är det snart aktuellt med sommarbete, kan ni förstå att sommaren kom så snabbt??! :D Jag har beräknat släppa ut mina hästar den 1 Juni, Jennys häst Sähkäri kommer också att gå tillsammans med Sandy och Viltsu hela sommaren. Vilket gör att jag kommer att ha tillgång till sällskap under de flesta ridturer! Och tro mig,vi har många många planer vi ska fullfölja i sommar! :D

Nu skall jag visa lite bilder från tidigare år då hästarna gått på bete: 
Här är sommarhagen. Märkte ut ur stor den är med röda streck,den är hälften större än! Som ni också ser,har hästarna tillgång till en mysig liten skog för det varmaste sommardagarna ;)
 

I fjol gick Elins häst Fanny en månad tillsammans med mina hästar.
 
Sandy och Viltsu fick med gämna mellan rum vara tillsammans med Fanny och Bosse på bete under mina resor under sommaren.

Sandy var med Rico och Toivo på bete medan jag och Jenny var på träningslägret -08  


     

Av Jenny & Madde - 17 maj 2011 20:53

jesse och jag gick och red på gräsåkern i dag, härligt!



 


 

Av Jenny & Madde - 17 maj 2011 15:39

Skickade in ett bidrag till dressyrmupparna.se's porträtt tävling på bloggen, hittade inte någon fin bild men en som såg duglig ut iallafall.. De ville ha in bidrag me bläs och ädla huvuden :) Skicka in ni också, som har bloggar, så belönas ni med länk! :)

Min bild:
Vad tycker ni?

     

Av Jenny & Madde - 16 maj 2011 20:06

Då lägger jag ut ett par enstaka saker till ''till salu kategorin''. Skicka till min mail: Mrafsback@gmail.com, om ni är intresserade av respektive saker!



WINTEC WIDE CAIR

Skön allround sadel, 15'' xw-xxw. Luftstoppad, nytt skick! 250€(pris dikuteras vi snabb affär!)


HORZE SADEL

Skön allround syntetsadel från Horze, 17'' normal bom, 50€.


GLOBUS TRÄNS
Svart globus träns, st. Cob. Mjukt och följsamt läder, som nytt!
10€


2 SADELGJORDAR

1) Vanlig sadelgjord, mjuk. st 130. 5€
2) Dressyr/longeringsgjord, st 50. (aldrig använd)
5€


HORZE BENSKYDD
Marin blåa, senskydd samt bakbensskydd, st. FULL. Använda ca 5 ggr. Paketpris: 20€


   

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards