kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 29 maj 2011

Av Jenny & Madde - 29 maj 2011 21:48

  Rest in peace


 

Av Jenny & Madde - 29 maj 2011 14:10

Med inspiration av denna film som jag tittade tidigare idag, har jag studerat och antecknat viktig information, för att senare kunna gå ut och massera Sandy! :)
 
Massage är något jag hela tiden har varit intresserad av,alltid velat lära mig. Men eftersom jag aldrig gått någon kurs eller liknande har jag aldrig fått chansen att få kunskap om detta ämne. Så därför lånade jag denna film av Jenny och tittade den tidigare idag. Den var verkligen lärorik och Susanna beskrev utförligt om både teoretiskt och praktiskt.

Massage är väldigt viktigt,men man skall inte massera om man inte har kunskap om ämnet! Man kan förstöra mer än man gör nytta! Så därför bör nog alla som vill, gå kurser eller liknande. För massage är viktigt för hästen, den hjälper musklerna att slappna av,hästen får bättre blodcirkulation,det frigörs hormoner som gör hästen lugn osv..

Innan jag började massera, började jag med att känna var varje muskel fanns för att exakt kunna avgöra på vilka områden man skall massera. Och så använde jag förståss grepp och rörelser Susanna visade i filmen. Sandy gillade verkligen massagen, och man kände faktist att eventuella spänningar släppte! Eftersom detta med massage intresserar mig,kanske jag borde överväga yrket hästmassör,det skulle verkligen vara roligt! :D
 



   

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards