kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Jenny & Madde - 3 januari 2013 15:27

Jag och Madde passade på att beställa hem lite "nödvändiga" saker från rean på Hööks :)


     

     




////Jenny & Madelene

Av Jenny & Madde - 3 januari 2013 00:12

Jag har hört om hästar som äter pizzor och hamburgare. Riktigt så vulgär är jag dock inte som hästägare att jag matar mina hästar med kött. Nej. Dock har jag märkt under åren att mitt glubska-matmonster Sandy gillar märkliga saker hon med. Det som hon är mest glubsk efter är kaffe, jepp kaffe. Står du och dricker kaffe med henne i närheten, slukar hon hela dig och din kaffemugg på en gång. Därför kokar jag ibland några koppar åt henne och serverar det i en hink. Det är vell inte så konstigt eller? haha!

Detta har hon bl.a stoppat i sig (vad jag vet om):
glass,pepparkakor, choklad, missä-x godis, smörgåsar med ost och smör, saft, kanelbullar, makaroner, marsvins godis, tårta, yougurt, mynthon pastiller, öl, riskakor med paprikakrydda.

Detta är det jag känner till , mat/dryck hon nappat ur fickan eller händerna under de år jag ägt henne. Man får ju hoppas att hon inte slukat några mer farliga saker, såsom leksaksbilar och liknande... Det går ju inte riktigt kontrollera ett matvrak som henne. 

Min älskade Sandy, du är en ponny med personlighet. Det går inte riktigt att beskriva min kärlek i ord. Det är en sak vi bara vet, du och jag.  
 
//Madelene.

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards