kallblodochvarmblod

Alla inlägg under mars 2011

Av Jenny & Madde - 6 mars 2011 21:04

Startade hemifrån kvart över 5 på morgonen, kl 6 var vi vid stallet där toivo stod! Lastade in hästen och åkte vidare till ilmajoki där klubb/regiontävlingen i hoppning var! Toivo och W var med i klubbklassen 70cm och regionklassen 90cm!


I 70cm fick alla felfria pris och Toivo blev felfri!!:) Det var Toivos första tävling!!

Sen tappade Toivo humöret att vänta sååå länge på sin start i 90cm så han blev rastlös och uttråkad, 90cm slutade med 2 vägringar! men han hoppade endå bra och vi är JÄTTTE nöjda! :)


  Fina Pojken min :)


Uppvärming 90cm    


Efter tävlingen tog jag hem Toivo :) Så nu är det alla 3 hästarna hemma :)


 

Av Jenny & Madde - 6 mars 2011 14:27

Om jag hade pengar, jaba daba dibi dibi dibi dibi daj...
Jaa, det är tillåtet att drömma iallafall..
 

Av Jenny & Madde - 5 mars 2011 16:45

Hade en liten "lekstund" med Rico på ridbanan som han ääälskar!

Här kommer en JÄTTE bildbomb!!


Enrique Lee


  Tass!      

       

   

Av Jenny & Madde - 5 mars 2011 12:25

Tog mig även ut idag i terrängen med Viltsu. Men idag blåste det så hårt så vi var inte ut längre än en dryga halvtima. Istället tog jag mig tid att pyssla om honom extra mycket efter ridningen :)
 
Dagens outfit;)
  <3
 
Sandy stod i vindskyddet och solade ;)
 
<3
 

Av Jenny & Madde - 4 mars 2011 18:34

Madde kom till mej i dag och red Sähkäri, och jag kom med på en liten barbacka rutt på Rico :) Sähkäri gick jätte bra med madde i dag, men för mej och rico blev det lite drama i mitten av ridpasset men sen blev han jätte fin mot slutet<3


Tog några bilder med telefonen så ni får stå ut med dålig kvalité ;)

  Madde å sähkäris rumppa


  Rico och jenny

 

Suddig Sähkäri :)

 

Rico&jenny


  <3

     Världens snällaste unghäst :D

  Madde stretchar sähkäri efter ridningen!


   

Av Jenny & Madde - 3 mars 2011 20:02

Var på en härlig solig terrängtur med sähkäri i dag :) Red på en längre tur så jag hittade jätte bra ridvägar, men när vi hade full trav fart så trampade sähkäri av sig ena framskon så då blev det bara att luffa hem i sakta trav.Men nöjda och glada var vi ändå :)


  Liten sähkäri i stallet!


  Sähkäri väntar ivrigt vid grinden :D


 

pysslade med Rico en stund på kvällen :)


  Fin Fin ponni:)


     <3


 

Av Jenny & Madde - 3 mars 2011 12:30

Ännu idag är det superfint sportlovsväder och nu har jag varit ut på en liten utflykt med min mamma och min bror. De tog skidorna och jag bestämde mig för att ta Sandy :) Vi stannade på en åker och grillade korv bl.a Niiiice!!
    Tkr jättemycket om min sööta ponny<3

 

Av Jenny & Madde - 2 mars 2011 19:08

Efter hovslagarbesöket så löshoppade vi Toivo, som han tycker jätte mycket om :)


  90cm


    90cm


  110cm

  110cm


 


Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards