kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Jenny & Madde - 21 mars 2011 20:03

VI är med och Tävlar...


 

http://onceagaiiin.blogg.se/2011/march/tavling.html


 

Av Jenny & Madde - 21 mars 2011 19:38

Tog lite bilder av Pollarna i dag:)


Rico o Toivo

 

Toivo


 

Toivo

 

Toivo

 

Rico

 

Rico

 


Sähkäri

 


 


Av Jenny & Madde - 21 mars 2011 15:30

Orkade inte rida idag så jag tog med Sandy ut på en promenad på källmossvägen istället. Tänkte att det skulle vara nyttigt för henne att komma ut på jämnt underlag efter månader på djup och obalanserat underlag, och samtidigt träna trafiksäkerheten -något som inte var det lättaste att hantera. Konstigt nog körde det ovanligt många bilar i dag på den lilla vägen och Sandy drabbades av panik och gjorde många manövrar som var farliga för både mig, henne och bilisterna,bl.a stegrade hon sig högt över huvudet på mig då en pensionärsbil kom körandes i låg hastighet bak ifrån.. och då flippade jag ur och gjorde det jag inte borde få göra -jag slog till med grimskaftet i hennes huvud..Vilket hon reagerade starkt på och gav mig en spark i låret. Det tyckte jag var bra gjort av henne faktist, jag förtjänade en tillrättavisning. Men ibland kan man inte hantera sig själv när hästen faktist kan ställa till med mycket skada och jag gjorde en fel handling just då..Men man lär sig av sina misstagoch jag hoppas att även ni förstår att våld inte löser problem när det gäller att skapa tillit till hästen!
När vi kom hem, fick jag dåligt samvete och började göra olika horsemanship övningar för att få henne att börja lita på mig igen och skapa ett förtroende tillbaka. Sen var vi båda glada och nöjda och gosade en lååång stund efter :)


Här får ni i allafall se en film av den lyckade delen av promenaden,hihi! :

   

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards