kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Jenny & Madde - 23 mars 2011 14:19

Idag får mina hästar vara lediga från ridningen, ska istället pyssla om dem i stallet ikväll, kanske jag tar några bilder från det och laddar upp sen? ;D
I allafall så passade jag på att rengöra utrustningen idag. Laddade tvättmaskinen full men schabrak, få se vad mamma säger när vi plötsligt får hästhår i trosorna en tid framöver, heheh :D Och så putsade jag alla träns och Sandys sadel.


Tänkte hissa och dissa en del av min utrustning som jag tvättade idag :

HISSAR Sandys hubertus sadel! den är sjukt skön för både häst och ryttare, har ett mjukt och följsamt läder. Kvalitet! Och den är förståss välsignad då den är den enda av ca 10 st sadlar som ha passat Sandy perfekt ;)


Hissar - vill hissa mina båda Globus träns! Sandys är det svarta och det bruna är Viltsus. De är båda jättefina och är av mjukt läder.
Dissar -Det som är dåligt med den här modellen så är att käkremmen inte är riktit anpassad för kallblodens breda huvuden, så sidostycket skär in lite i kindbenet dock.
 
Hissar -Jag hissar ''Claridge houses'' huvudbonader. På bilden ser ni Sandys 2 svarta nästan identiska träns. De har bra kvalitet och är snygga. Också den bruna lädergrimman i mitten är Sandys. Den är jag supernöjd med pg.a den snygga färgen och att grimman har durabla remmar och spännen.
Dissar - Jag vill dock dissa märket CH då de liksom har fastnat i ''sömträsket'', tycker inte de har mycket andra mönster än just det där samma som finns på alla träns och grimmor! Därav har jag 3 produkter av dem som ser likadanna ut..(se bilden ovan).

 
  

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards