kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 14 april 2011

Av Jenny & Madde - 14 april 2011 22:06

Löshoppade alla hästarna i kväll efter jobbet!


Började emd att skruva ur alla broddarna ur hästarnas skor, jobbit då det är 8 bråddar i varje sko :S :D  Fick ingen film av sähkäri, men har klippt i hop några små snuttar av Rico och Toivo :)

Har ännu inte mina hinder hemma, då dom är fastfrusan vid beteshagarna :D



 


 

Av Jenny & Madde - 14 april 2011 18:28

Vaknade upp med ett stort,fett leende i morse! Dels för att jag hade en ledig dag från skolan, men också för att det var så fruktansvärt vackert väder utomhus! Så det tog inte länge förrän jag stod nere vid hagen och funderade ut dagens ridpass för Sandy. Började plocka upp en kombination på den upptorkade vägen bakom uthuset, för att göra något omväxlande och samtidigt träna min sits!
(tyvärr hade inte jag batterier till min kamera,så ni får en gammal bild..)
Den här bilden är från sommaren 2008 :


Angående min hemska sits som jag kom lite in på igår, den har nog alltid varit lite dålig..Antingen har jag suttit och lutat mig långt bakåt med överkroppen, svankat för mycket, vridit hela överkroppen med i volterna, dragit upp knäna under hakan..jaaa hela rubbet! Jag antar att jag har för lång kropp för att kunna hantera den, för hur jag än koncentrerar mig på hur min sits ska vara, så blir det alltid så att jag tappar hästen i stället.. Jag antar att min scolios inte gör det hela bättre i och med att jag hela tiden sitter med vriden rygg..hmm ja det är svårt det där..antar jag borde börja att sitta rätt på en stol först, eller helt enkelt rida för en instruktör som kan korrigera min sits vartefter.
Det som jag i allafall kan komma igång med, är ju att filma när jag rider! Det tror jag är väldigt viktigt, att man ser sina egna brister och börjar träna sig utifrån det!

Som här t.ex har jag hittat de värsta sitsarna på bild, något jag har studerat, och de tycks alla ha samma mönster! :
 
 

Av Jenny & Madde - 14 april 2011 15:37

Blev ingen körtur i dag, så jag ska löshoppa alla hästarna i stället så håll utkik efter filmklipp senare i kväll :)


 

 

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards