kallblodochvarmblod

Alla inlägg under januari 2012

Av Jenny & Madde - 10 januari 2012 15:18

Bett i storlekar 11.5-14.5 5-10€/st

2 st ljusrosa schabrak, st. Pony. 3€/st

Skyddsväst(NY), barn/ungdom storlek. 120€  

2 st dressyrgjordar,st. 60&70. 3€/st 

Jacson chaps, barn storlek(S) 5€ 

Beiga Jacson ridbyxor, st. 146. 7€ 

Ett ljusblått och ett lila schabrak,st.Full. 5€/st

Träns med snygga detaljer, st. cob. 10€

För mer info kontakta mail! Kan även säljas som ponny- och barnryttare paket, paketpris diskuteras!
mrafsback@gmail.com 
       
  

Av Jenny & Madde - 8 januari 2012 12:56

Nu är vi äntlign här! Har inte alls hunnit besöka något stall eller dyligt. När vi tog taxi från flygplatsen till hotellet körde vi förbi en galoppbana och dit ska jag absolut och titta när jag har tid.

Idag när vi var ute på stan såg vi jätte många häst stakare som drog turistvagnar, vissa hästar åg fina och välskötta ut och andra såg ut som benrangel. Så hämskt att dom där hästarna måste gå dag ut och dag in i värmen på asfalten och dra stora turistvagnar. Jag skulle ALDRIG sätta mig i en sådan vagn, aldrig.

När vi skulle tillbaka till hotellet tog vi en taxi oh hamnade i en låång kö av bilar och en hästvagn lengst fram, hästen som drog den vagnen gav upp och kollapsade på gatan, jätte hämskt :(  Men när vi fick åka förbi så hade dom fått upp stackaren på fötter å hästen stod vid vägkanten urkopplad.


 

Här är hästen jag skrev om.


 

Av Jenny & Madde - 7 januari 2012 16:31

Idag var det underbart ridväder! soligt och vindstilla,dock lite kallt men det var ändå perfekt för ett lätt dressyrpass på Sandy. Mot min förmodan gick hon utmärkt hela vägen till och från åkern i.o.m att vi var tvungna att passera en vältrafikerad väg. Även under dressyrpasset gick hon som en klocka trots att jag inte krävde något av henne, jag är så nöjd över henne :)

Provade även den nya ljusblåa outfiten,vad tycks?
     
   

Av Jenny & Madde - 6 januari 2012 10:33

i.o.m att Jenny åkt till de soligare breddgraderna, är det nu jag som har makten över bloggen. Jag fick låna hennes kamera så att ni kommer att få färska bilder var och varannan dag. Än i dag kommer jag inte att rida något pga maginfluensa,men imorgon hoppas jag vara på benen med nya krafter för ridningen :)

Här kommer några hagbilder från i morse: 
           
   

Av Jenny & Madde - 4 januari 2012 12:16

I morgon åker jag till indien, så i morgon blir det att säga hejdå till hästarna (undrar hur jag ska klara mig utan dom i 4veckor). Har aldrig varit bort från hästarna så lång tid, men nog tror jag att det kommer att bli bra! Förhoppningsvis står dom kvar när jag kommer hem :D.


Hoppas att jag både får rida och hälsa på hästar dit jag kommer :)

Kommer att uppdatera bloggen lite grann medan jag är borta, men bara med häst inlägg såklart.

Ser framemot att så se en Marwarihäst!

   

Lite fakta om Marwarihästen :

Exteriör: Långt ädelt huvud. Inåtvikta öron (tulpanöron). Långa bogar. Långa ben. Hårda hovar.

Färg: Alla färger är tillåtna.

Mankhöjd: 142-173 cm

Användningsområde: Ridning.

Marwarihästen har likt islandshäten tölt och passgång, men tölt kallas för Revaal. De inåtvikta öronen gör att hästen uppfattar ljud bättre än andra hästar, och ryttaren kan därför bli förvarnad tidigt om faror.


Marwarihästen är nära släkt med Kathiawari hästen.

     

Skulle vara ganska coolt att ha en sån här häst:D Häftiga öron! Men en sån stackare skulle säkert frysa ihjäl i våra klimat :D


 

Av Jenny & Madde - 3 januari 2012 18:35

Dagens hästmotion blev longering med Toivo och Sähkäri. Såklart föll en framsko av Toivo, hittade den inte men får fortsätta att leta i morgon. Men jag bytte sömmar i dom andra skorna så ingen av dom åker av. Imorgon är det Rico och sähkäris tur att få sina sömmar i skorna utbytta :) Tungt är det när jag inte är van :P


 

 

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards