kallblodochvarmblod

Alla inlägg den 3 september 2011

Av Jenny & Madde - 3 september 2011 19:48

Madde kom i går och tränade med rico inför match showen som är i morgon! Gick super bra:)


               


   

Av Jenny & Madde - 3 september 2011 13:40

Sandy fick springa arslet av sig på vår hem åker idag! Och vilken fart den lilla knubbisen hade efter ett fåtal lediga dagar!!
 

Hon sprang på med full kol, skenade med bettet, svängde snävt runt och ville till Viltsu i hagen, och jag fick med all min makt försöka hålla in henne utan att bli tokig och hård i händerna! Men mycket väl kom djävulen på besök ett par gånger och jag höll på ''att riva av hennes huvud'' i all frustation..  Det är hemskt att man inte kan hantera sina känslor när man blir elak på hästryggen, man bara liksom tappar kontrollen!


Vi galloperade bara några varv runt, och sen var jag helt enkelt tvungen att avbryta innan något värre skulle hända. Då skrittade vi ut på källmoss vägen med långa tyglar och när vi senare kom hem fick jag sätta igång med lite horsemanship, så att hon inte skulle tappa respekten och tilliten till mig. Och jag må säga, hon var inte lätt att få kontakt med, det var som att hon hatade mig efter vad jag hade gjorde. Men när jag gav henne några morötter och kelade blev hon glad igen, hihi :D


Känner nån igen sig med sån här frustation?? 


Lillbrorsan filmade oss (Hoppas ni accepterar den dåliga skärpan..)

   
   

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards