kallblodochvarmblod

Direktlänk till inlägg 21 oktober 2013

21 Oktober

Av Jenny & Madde - 21 oktober 2013 15:44

Ännu hänger jag med lite i stallet, åtminstone kan jag stå och tittat på vid ridning osv. :)

Idag var jag en kort stund medan Madde p red Toivo på åkern. Hjälpte henne med att få till skänkelvikning och några gick faktiskt riktigt bra! duktiga :)


Tog också såklart några bilder i det fina soliga vädret :)


               


Efter ridningen gjorde Madde allt klart till natten i stallet och boxarna, Tack uppskattas otroligt mycket när jag själv inte kan göra allt mera :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny & Madde - 9 september 2014 08:01

Då var det dags för första ridturen på Rico efter hemkomsten :) började medsadelutprovning då ricos sadel inte alls passade mera när han har tappat sina ryggmuskler..men hittade iaf två av mina sadlar som passade. Själva ridturen var härlig i det...

Av Jenny & Madde - 8 september 2014 09:24

Körde i väg till esse för att hämta hem Rico pojken. Kändest nästan som en helt annan häst, så lugn och fin var han! Stod helt stilla i transporten och åt sitt hö fasten det blev lite missöden på väghen hem så vi hamnade att lasta honom ur och i tran...

Av Jenny & Madde - 6 september 2014 10:53

I morgon åker jag efter Rico som varit borta på foder i 2år, spännande! Ska både bli roligt och jobbigt att få hem en häst till i stallet, eftersom jag numera inte har all tid i världen att vara i stallet! Men det är ju bara ca 1 månad han kommer att...

Av Jenny & Madde - 4 september 2014 16:46

Dagens pass bestod av lite jobb på en 8:a och gymnastik hinder. Jag och Toivo är inne i en "super" period där allt bara säger klick, vilken känsla alltså efter att sommaren bara bestått av skogsridning och körning :)                 Maa...

Av Jenny & Madde - 3 september 2014 10:23


Välkommen ljuvliga höst och stubbåker ridning! :) Ylva fick springa fritt på stubbåkern för första gången och jaa så kul hon hade!    Här är en liten film på skönheten!       /Jenny ...

Vi är..

Madelene Räfsbäck, 19 år
Ägare till: Viltsu och Sandy.
 
Jenny Norrgård, 23 år
Ägare till: Toivo, Rico och Riita


Madelene Pellfolk, 23 år.
Medryttare i Jennys stall.

 

Hästarna i bloggen :

Villen veto, f. 1991.          (Finsk häst)
 

Sandy van de Odoonerweg, f. 1995. (Haflinger)
   
Toivon Tuuli, f. 2006. (Finsk häst)

 

Viitaritar, f 2006 (Finsk häst)

 


(foderhäst) Happy, f. 1995.

(Irish cob)
 
Unionspeedy, R.I.P. (1998-2013)
    
Enrique lee, f. 2007. (Varmbl./finskh.)
 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Tidigare år

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards